مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 19:102021-05-30اقتصادي

اقتصاد غیرشرطی| 15 درصد ظرفیت واگن سازها در 10 سال اخیر فعال بود/چرا خارجی ها راحت به ما واگن می فروختند


بی توجهی به ظرفیت تولید سالانه 2000 دستگاه واگن در کشور و تکیه بر واردات واگن، دلیل استقبال خارجی ها در فروش واگن به کشور ما، ارتقای ظرفیت واگن سازها در دوران تحریم با کاهش واردات واگن و طرح اولویت های ریلی برای دولت بعد، - خبرگزاری فارس - سعید مؤذنی: حمل و نقل ریلی به عنوان اولویت دارترین روش حمل و نقلی در دنیا مطرح است و اغلب کشورها دنیا برای توسعه این مدل حمل و نقلی حمایت های گوناگون به روش های مختلف دارند.

در کشور ما حمل و نقل ریلی یا وجود مزایای بسیار آن، نسبت به حمل و نقل جاده ای و حتی هوایی، چندان مورد توجه ویژه نبوده است و با وجود تأکیدات مختلف در برنامه های توسعه و اسناد بالا دستی مبنی بر ارتقای سهم راه آهن به جابه جایی  30 درصد از کل بار زمینی شامل بارهای عمومی بـا بارنامه و 18 درصد مسافر، هنوز حمل و نقل ریلی برای رسیدن به این اهداف، فاصله دارد.

از سوی دیگر ما ظرفیت بزرگ واگن سازی در کشور داریم که مدت ها به دلیل نگاه به خارج کشور کمتر مورد استفاده قرار می گرفت و ثبت سفارش ها اغلب به خارج کشور می رفت ، اما به تدریج و با کاهش نگاه به خارج، امروز این واگن ساز ها تا اندازه ای فعال شده اند و روند رو به رشدی در دریافت تقاضا و تولید دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد غیرشرطی| 15 درصد ظرفیت واگن سازها در 10 سال اخیر فعال بود/چرا خارجی ها راحت به ما واگن می فروختند

اقتصاد غیرشرطی| 15 درصد ظرفیت واگن سازها در 10 سال اخیر فعال بود/چرا خارجی ها راحت به ما واگن می فروختند